2018-11-06 14:21Pressmeddelande

PRESSINBJUDAN: Möbeldagen 2018 i Helsingborg: Innovativ pionjär ska inspirera Sveriges möbelbransch

null

Sveriges ledande möbelföretag samt en pionjär när det gäller förändringsledning & innovation. Den 8 november samlas de i Dunkers kulturhus i Helsingborg på årets Möbeldag. Sofie Lindblom – tidigare innovationschef på Spotify, numera vd, innovationsexpert, internationell talare och bloggare - berättar hur man skapar förutsättning för innovation i sin organisation och framförallt, hur man gör det lustfyllt. Dessutom invigningstalar Henrik Ljung, Dux industrier.
Möbeldagen är ett arrangemang av Trä- och Möbelföretagen (TMF), i samverkan med RISE.

-- Möbeldagen är en viktig mötesplats för möbel- och inredningsbranschen och vi har som ambition att väcka idéer och ge inspiration med entreprenörer som tagit lite annorlunda vägar. Det känns jättekul att ha fått hit ett spännande namn som Sofie Lindblom under temat ”förändringsledning & innovation”, säger Linda Löf, TMF:s projektledare för eventet.

Ett annat spännande inslag under dagen är produktutveckling, som involverar nya teknologier, med Elin Ankerblad från den internationella design- och innovationsbyrån Doberman.

Dessutom samlas tre branschprofiler; Johan Lindau, vd på Blå Station, Peter Erlandsson, grundare till String, samt Sonnie Byrling, vd på Swedese, i ett panelsamtal på temat "Vad krävs för att bli framtidens vinnare inom möbelbranschen – både i Sverige och internationellt?”

Elin Larsson, hållbarhetschef på Filippa K, avrundar Möbeldagen med att berätta om företagets omställning till en cirkulär affärsmodell, där de har kommit en bra bit på väg.

Moderator för Möbeldagen 2018 är Hanna Nova Beatrice, chefredaktör på Residence.

Plats:Dunkers kulturhus, Helsingborg Tid: Kl 09.00-16.30.
Läs mer om arrangemangettmf.se/mobeldagen2018 och se bifogat program.

Varmt välkomna!

Möbeldagen är en mötesplats och källa till kunskap och inspiration för verksamma inom möbel- och inredningsbranschen. Efter avslutat program arrangeras ett mingel för att skapa ytterligare möjlighet att nätverka med branschkollegor.

För mer information, kontakta gärna:

- Linda Löf, projektledare möbler,TMF, 08-762 72 62, linda.lof@tmf.se

- David Johnsson, vd TMF, 070-597 72 67, david.johnsson@tmf.se

Trä- och Möbelföretagen är bransch- och arbetsgivarorganisationen för företag som verkar i den träförädlande industrin. Bland de cirka 700 medlemmarna finns företag som producerar fönster, dörrar, golv, trähus, byggnadssnickerier, möbler, kök, inredningssnickerier samt trappor och träkomponenter. Industrin omsätter 70 miljarder kronor och har knappt 30 000 personer anställda. www.tmf.se

TMF är bransch- och arbetsgivarorganisationen för hela den träförädlande industrin och möbelindustrin i Sverige, och företräder cirka 700 medlemsföretag med knappt 30 000 anställda. TMF:s vision: Svensk trä- och möbelindustri bygger och inreder världen. Industrin är hållbar och globalt konkurrenskraftig och har de bästa förutsättningarna för tillväxt. Alla hinder för företagande är undanröjda.